ENG
2024. gada 6 labākie digitālā mārketinga kanāli
Mārketings
Pēdejo reizi atjaunots - 13.04.2024.

2024. gada 6 labākie digitālā mārketinga kanāli

Nav neviena mārketinga veida, kas derēs ideāli ikvienam uzņēmumam – to varu pateikt uzreiz. Mārketinga kanāli, kurus izvēlies kā daļu no mārketinga stratēģijas, ir atkarīgi no uzņēmuma, tā resursiem un produkta, ko vēlies pārdot.

Tālāk uzzināsi, kas ir digitālā mārketinga kanāls, un redzēsi dažādu mārketinga kanālu piemērus un padomus kā izvēlēties savam uzņēmumam piemērotākos mārketinga veidus.

Kas ir digitālā mārketinga kanāls?

Digitālā mārketinga kanāls ir veids , kā piesaistīt savam biznesam jaunus klientus digitālajā vidē. Šie kanāli ir daudz un dažādi gan maksas, gan bezmaksas.

Tavs izvēlētais mārketinga kanālu kopums palīdz veidot tava uzņēmuma vispārējo mārketinga stratēģiju. Šajā stratēģijā iespējams ir arī iekļauti bezsaistes mārketinga veidi, bet šajā rakstā mēs runāsim specifiski par digitālajiem veidiem.

Atšķirība starp mārketinga kanālu, stratēģiju un saturu

Mārketinga stratēģija ir mārketinga vīzija, kas atbilst biznesa mērķiem. Tajā ir izklāstīts plāns, kā sevi pozicionēt tirgū, kas ir mērķauditorija un kā to varētu sasniegt.

Digitālā mārketinga kanāli ir veids, kā sasniegt savu mērķauditoriju ar savu vēstījumu. Tie var būt, piemēram, sociālie mēdiji vai e-pasts, šo detalizēti apskatīsim zemāk.

Saturs ir materiāls, kas tiek veidots, lai sazinātos ar mērķauditoriju. Tā var būt ziņa, raksts, video, e-pasts, seminārs vai jebkas cits, kas nodod ziņu auditorijai.

Digitālā mārketinga veidi

Bezmaksas mārketings (bezmaksas kanāli)

Bezmaksas mārketinga kanāli ir vietas, kur iespējams veidot un kopīgot saturu, nemaksājot par tā rādīšanu citiem cilvēkiem. Šādi kanāli paļaujas uz noteiktās platformas algoritmiem, lai parādītu izveidoto saturu. Ja izveidotais saturs ir ļoti vērtīgs, tad šāda veida kanālā, tam ir iespēja kļūt ļoti populārām, jo cilvēki to sāks aktīvi kopīgot un par to runāt.

Bezmaksas kanālus izmanto gan lieli, gan mazi zīmoli, taču tie ir īpaši svarīgi uzņēmumiem ar ierobežotu budžetu. Ļoti daudz mazo uzņēmēju veido saturu savam uzņēmumam paši un bez ievērojamiem ieguldījumiem. 

Šajos kanālos parasti ir jāiegulda diezgan daudz laiks, lai sāktu redzēt ievērojamus rezultātus, bet šie ir ilgtermiņa kanāli – vērtīgs saturs ilgi tiks rādīts mērķauditorijai, it īpaši ja uzņēmuma tēlam būs izveidojusies kaut kāda autoritāte digitālajā vidē.

Populāri bezmaksas digitālā mārketinga kanāli:

  1. Sociālo mediju platformas (piemēram, Facebook, TikTok, Instagram);
  2. SEO (meklētājprogrammu optimizācija);
  3. Satura mārketings (video ievietošana Youtube);
  4. E-pasta mārketings.

Maksas kanāli

Maksas mārketinga kanāli ir vietas, kur ir jātērē nauda, lai rādītu reklāmas potenciālajiem klientiem. Šie kanāli sniedz lielāku kontroli par to, kāda auditorija tiek sasniegta ar izveidoto reklāmas saturu. 

Piemēram, nevarēsi kontrolēt, kam ir redzams parasts Instagram posts. Taču, ja veidosi Instagram reklāmu, varēsi ievadīt reklāmai mērķauditorijas atlases kritērijus un, tādā veidā, ja ne garantēt, tad vismaz zināt to, ka lielākā daļa, kas redzēs šo reklāmu, būs no atlasītās auditorijas.

Šajos kanālos parasti nav jāiegulda tik daudz laiks, cik bezmaksas kanālos, lai sāktu redzēt rezultātus, bet šie ir īstermiņa kanāli – beigsi tērēt, beigsies rezultāti.

Populāri maksas kanāli:

  1. Google Ads (Google meklētājs, Youtube ads un citi);
  2. Reklāmas sociālajos tīklos (Facebook ads, Instagram ads, Pinterest ads un citi).

6 efektīvākie digitālā mārketinga kanāli

  1. E-pasta mārketings;
  2. Maksas reklāmas;
  3. Filiāles mārketings;
  4. Satura mārketings;
  5. SEO;
  6. Meklētājprogrammu reklāmas;

1. E-pasta mārketings

E-pasta mārketings ir digitālā mārketinga kanāls, kuras mērķis ir veidot attiecības ar esošajiem vai jauniem klientiem, nosūtot tiem komerciālas vai informatīvas vēstules caur e-pastu. Šī mārketinga metode palīdz informēt esošos klientus par jauniem piedāvājumiem, kā arī piesaistīt pavisam jaunus klientus.

Piemērs ar jauniem klientiem: 

Piedāvāt potenciālajiem klientiem bezmaksas konsultāciju par mājaslapu izstrādi vai esošās mājaslapas optimizācijas pasākumiem. 

Šajā piemērā svarīgi ir nesūtīt e-pastus kuram katram, bet veikt rūpīgu klientu izpēti, lai atrastu klientus, kam sniegtie pakalpojumi varētu būt ļoti noderīgi.

Piemērs ar esošajiem klientiem: 

Nosūtīt mēneša kopsavilkumu visas uzņēmuma nozares jaunākajām tendencēm, kā arī tajā visā iekļaut īpašus piedāvājumus vai atlaides esošajiem klientiem. Šāda e-pasta mārketinga stratēģija palīdzētu ne tikai informēt klientus, bet arī veidot stiprākas attiecības.

Lai šo soli pilnvērtīgi izpildītu ir nepieciešams ievākt e-pastus no esošajiem klientiem.

epasta ievākšana
Kā mēs (vizual.lv) ievācam esošo un jaunu klientu e-pastus

2. Maksas reklāmas

Maksas reklāmas ir jebkura reklāma par ko ir jāmaksā, bet man personīgi maksas reklāmas asociējas ar reklāmām kas tiek izvietotas sociālajos tīkos, piemēram, Faceook, Instagram, Youtube.

Maksas reklāmām ir iekļauti riski. Šādas reklāmas cena ir diezgan kāpusies pēdējo gadu laikā, jo arvien vairāk uzņēmumi to sāk izmantot, protams, ir arī vēl citi iemesli. 

Bet tas nenozīmē, ka šo variantu vajag pilnībā izslēgt. Ir jāveic uzņēmuma analīze, pārdodamā produkta analīze, jānosaka mērķauditorija un jāsaprot, kāds reklāmas tips būtu vispiemērotākais šai auditorijai. Pēc visa šī radīsies daudz labāks priekšstats, vai maksas reklāmas ir rentabls variants.

Piemērs:

maksas reklāma facebook
BTA maksas reklāma facebook.com platformā

3. Filiāles mārketings

Filiāles mārketings ir veids, kā cilvēki pelna naudu, saņemot komisijas maksu no produktiem, ko viņi pārdevuši, kas pieder citam uzņēmumam. 

Parasti šie produkti tiek reklamēti dažādās vietnēs, sociālajos mēdijos utt., ar mērķi novirzīt potenciālo klientu uz produkta pārdošanas lapu – un ja produkts tiek nopirkts, tad “influenceris” saņem savu komisiju, bet uzņēmums ir pārdevis produktu neieguldot nekādus papildus resursus, izņemot komisiju.

Šis ir ļoti labs mārketinga veids, ja tiek uzrunāta pareiza produkta mērķauditorija. Šo aspektu vēl kombinējot ar to, ka auditorija šim influencerim uzticas, izveidojas laba pārdošanas iespēja.

Piemērs:

Mums ir raksts par mājaslapas uzturēšanas izmaksām, šajā rakstā mēs esam pieminējuši web hostingu, šajā sadaļā mēs varētu novirzīt uz jebkuru labu hostinga kompāniju (kas piedāvā šāda veida sadarbību). Kādam uzspiežot uz linka un veicot hostinga iegādi, mēs saņemtu komisiju par to.

 (šis piemērs nav izdarīts tajā rakstā, jo mūsu mērķis ir informēt, nevis nodarboties ar filiāles mārketingu)

4. Satura mārketings

Satura mārketings var tikt veidots daudzos dažādos mārketinga kanālos, taču tas visbiežāk nozīmē organiska neapmaksāta satura izveide un publicēšana kāda no uzņēmumam pieejamiem mārketinga kanāliem. 

Šajos kanālos ietilpst blogs, sociālo mediju platformas, e-pasts, video mārketings un podkāsts, kā arī citas platformas.

Satura mārketinga mērķis ir izveidot saturu, kas uzrunās pareizo mērķauditoriju, atbildēs uz jautājumiem saistībā ar noteiktu tematu, nemēģinot neko uzspiest vai pārdot. Šis potenciāli var radīt uzticību starp satura patērētāju un veidotāju (uzņēmumu), kas var tālāk novest līdz sadarbībai starp uzņēmēju un satura patērētāju.

Piemērs:

Šis raksts, ko šobrīd lasi ietilpst satura mārketinga stratēģijā. Tā mērķis ir nostādīt vizual.lv potenciālo klientu priekšā, informējot cilvēkus par nozari, kurā strādājam, kā arī par nozari par ko tu – lasītāj, interesējies.

5. SEO

SEO jeb meklētājprogrammu optimizācija ir process, kurā mājaslapa, piemēram, šis bloga ieraksts, tiek parādīts meklēšanas rezultātos tādā meklētājprogrammā kā Google. Jo augstāk lapa atrodas meklēšanas rezultātos, jo vairāk cilvēki to redzēs un uz to spiedīs.

Ja tev ir produkts, kas risina problēmu kāda cilvēka dzīvē un tas cilvēks to meklē internetā, tad tas ir ideāls variants, lai izmantotu SEO.

SEO burvība ir tā, ka bieži vien meklējumam Google, cilvēkam jau ir nodoms atrast pakalpojumu vai risinājumu kādai problēmai, protams, ir izņēmumi. 

Piemērs:

Cilvēks, kas skatās Instagram, un pa starpai parādās apmaksāta reklāma, visticamāk neuzspiedīs uz to, jo nodoms ir redzēt draugu un tuvinieku saturu, jokus utt., nevis kaut ko pirkt.

Turpretī, ja cilvēks Google meklē “led apgaismojums dārzam” iespēja, ka viņš vēlas to iegādāties ir liela, nemaz nerunājot par konkrētāku meklējumu, piemēram “pirkt dārza apgaismojumu”. 

(šis piemērs uzreiz nenozīmē, ka maksas reklāmas ir sliktas – tā ir atšķirība starp īstermiņa un ilgtermiņa mārketingu)

google organiskie rezultāti
Pēc četrām reklāmām pirmajā vietā ir 220.lv Google meklētājā

Šis ir tikai viens no daudziem atslēgvārdiem, kas 220.lv “Āra apgaismojums” kategorijai sniedz bezmaksas klikšķus. Kopumā šī kategorija saņem vidēji 320 klikšķus mēnesī un visticamāk vairums no šiem cilvēkiem ir ar nodomu pirkt āra apgaismojumu.

6. Meklētājprogrammu reklāmas

Meklētājprogrammu mārketings jeb SEM ir mārketinga veids, kur tiek maksāts tādai meklētājprogrammai kā Google, lai tā rādītu tavu reklāmu (bieži vien kopā ar citām reklāmām) virs visiem citiem rezultātiem, lai potenciāli novirzītu lietotāju uz tavu mājaslapu.

Kā iepriekšējā punktā minēju, Google meklēšanā cilvēkam ir nolūks un tas var būt labs veids, kā piesaistīt cilvēkus, kuri jau meklē produktus, ko tu pārdod. Atšķirībā no SEO, apmaksāts meklētājprogrammu mārketings nozīmē, ka tu iegūsi patieso pirmo vietu pāri visiem citiem meklēšanas rezultātiem (ja nav citas reklāmas), izmantojot tos pašus meklēšanas atslēgvārdus.

Bet ir viens liels BET, reklāmas ir atzīmētas un tās var ļoti labi atšķirt no patiesajiem meklēšanas rezultātiem. Es, personīgi, bieži patinu garām visām reklāmām un spiežu uz vienu no pirmajiem rezultātiem, kas nav reklāma. Katram cilvēkam ir savi ieradumi un izņēmumi.

Piemērs:

Labs piemērs jau bija piektajā punktā, bet šeit būs vēl viens:

google maksas reklāmas rezultāti
Google meklēšanas rezultātu augšpusē redzamas trīs maksas reklāmas

Kā izvēlēties digitālā mārketinga kanālu?

Nav viens specifisks mārketinga kanāls jeb klienta piesaistes metode, kas derēs katram uzņēmumam. Vienmēr ir laba ideja paļauties uz vairākiem digitālā mārketinga kanāliem. Galvenais paturēt prātā šos trīs elementus: uzņēmējdarbības modelis, resursi un kas tev padodas. Tādā veidā varēsi noteikt labākos no tiem, ar kuriem sākt. Viss ir atkarīgs no tava biznesa mērķa.

Tirgus izpēte var arī palīdzēt uzzināt, kāda varētu būt labākā mārketinga kanālu kombinācija. Aptaujā pašreizējos klientus vai cilvēkus savā mērķauditorijā, lai labāk saprastu, kādam nolūkam viņi izmanto vai varētu izmantot tavu produktu, kur viņi pavada visvairāk laika tiešsaistē un kā viņi pirmo reizi uzzināja par tavu uzņēmumu.

Nobeiguma vārdi

Labākais mārketinga kanāls ir tas, kas piesaista visvairāk klientu, kas tērē daudz naudas. Vari veikt sešu mēnešu eksperimentu, lai noskaidrotu, kuri kanāli darbojas vislabāk. Nav vērts vienkārši minēt, labāk ir darīt. 

Ja vēlies saņemt konsultāciju par savu projektu, tad droši sazinies ar mums vai raksti e-pastu uz info@vizual.lv. Mūsu aktuālo piedāvājumu vari redzēt šīs lapas zemākajā labajā stūrī.

Fēlikss Kepšs

Par autoru

Fēlikss Kepšs, Digitālā mārketinga speciālists

Fēlikss digitālajā mārketingā darbojas jau 5 gadus. Viņš pārzin gan ilgtermiņa, gan īstermiņa mārketinga veidus un vienmēr cenšas cilvēkiem izstāstīt, palīdzēt un klientiem atrast labāko risinājumu.

Apskati pārējos rakstus