ENG
Kā dabūt labākus rezultātus par tādu pašu naudu maksas reklāmās
Mārketings
Pēdejo reizi atjaunots - 13.02.2024.

Kā dabūt labākus rezultātus par tādu pašu naudu maksas reklāmās

Maksas reklāmas ir labākais veids kā sasniegt vēlamo auditoriju ātri un paredzamā skaitā. Vairāk naudu investēsi - vairāk cilvēkus sasniegsi. Cilvēku sasniegšana ir tikai viens no maksas reklāmu aspektiem un jāsaka, ka tas ir pats vieglākais un nav labu rezultātu noteicējs. Ir jāveic papildus soļi, lai šīs reklāmas optimizētu un iegūtu vislabākos rezultātus. 

Šajā rakstā apskatīsim 10 veidus, kā optimizēt maksas reklāmas vairāk klikšķiem, pirkumiem vai citiem mērķiem:

  1. Savieno mājaslapu ar Meta ads platformu, informācijas ievākšanai un efektīvākai reklāmu optimizācijai;
  2. Pārliecinies, vai tiešām tiek sekots līdzi pareizajām lietotāja rīcībām mājaslapā;
  3. Izvēlies pareizo mērķi reklāmas kampaņai;
  4. Atlasi pareizo mērķauditoriju;
  5. Izdomā neatvairāmu piedāvājumu, neesi kā visi citi;
  6. Izmanto iebūvētās automatizācijas iespējas;
  7. Dažādas pieejas dažādiem posmiem, potenciālajam klientam atrodoties tavā digitālā mārketinga plūsmā;
  8. Ko darīt, ja nav pietiekami daudz dati no mājaslapas vai aplikācijas par tās lietotājiem un esošajiem klientiem?;
  9. Izmanto kvalitatīvu un piesaistošu digitālo materiālu, virsrakstus un saturu;
  10. Pārliecinies, ka mājaslapa ir optimizēta jaunajai auditorijai.

Meta ads

Maksas reklāmas ir visai līdzīgas no platformas uz platformu, tāpēc šos ieteikumus var pielietot dažādām platformām, bet mēs šajā rakstā konkrēti apskatīsim Meta ads. (Facebook un Instagram primāri)

Meta platform


Citi digitālā mārketinga veidi

Jāņem vērā tas, ka maksas reklāmas ir tikai viens no visiem digitālā mārketinga veidiem un tas ir vislabākais un visvieglāk izmērāmais īstermiņa auditorijas sasniegšanas veids. 

Cits īstermiņa auditorijas sasniegšanas veids ir, piemēram, sociālo mēdiju mārketings, kur tiek maksāts influenceriem par reklāmām, bet šo veidu ir daudz grūtāk optimizēt un paredzēt tā rezultātus. 

Viens piemērs labam ilgtermiņa digitālā mārketinga veidam ir SEO, kur, piemēram, tiek optimizēta parādīšanās augstāk Google meklēšanas rezultātos, ģenerējot organisku auditoriju par kuru nav jāveic tiešs maksājums. Šis prasa daudz laiku, tāpēc arī ir ilgtermiņa kategorijā.

10 ieteikumi, kā uzlabot Facebook un Instagram maksas reklāmu rezultātus

Vēlies redzēt labākus rezultātus no savām reklāmām? Tās nepieciešams optimizēt un šie ir labākie veidi kā to izdarīt.

1. Savieno mājaslapu ar Meta ads platformu, informācijas ievākšanai un efektīvākai reklāmu optimizācijai.

Meta ads platformu nepieciešams savienot ar mājaslapu, lai platforma varētu ievākt informāciju par mājaslapas lietotājiem un tādā veidā palīdzēt efektīvāk optimizēt reklāmas, zinot vairāk par esošajiem un jaunajiem lietotājiem un viņu rīcībām. 

Šāda veida savienošana arī palīdzēs atzīmēt specifisku rīcību mājaslapā, kas tiek uzskatīta par veiksmīgu reklāmguvumu.

Lai savienotu mājaslapu ar Meta ads platformu, nepieciešams pievienot mājaslapai Facebook Pixel. Papildus informācijas ieguvei var savienot Google Tag Manager ar Facebook Pixel, lai Google Analytics dati arī ir pieejami Meta ads platformai.

Google tag manager link with Facebook pixel

2. Pārliecinies, vai tiešām tiek sekots līdzi pareizajām lietotāja rīcībām mājaslapā

Ja mājaslapa ir e-veikals veidots uz Shopify, WooCommerce vai kādas citas populāras platformas, tad automātiski reklāmas kampaņā tiks sekots līdzi tādām darbībām kā lietotāja preču pievienošana grozam vai lietotāja pirkuma veikšana e-veikalā. Šī informācija uzrādīsies reklāmu rezultātos un palīdzēs Meta ads platformai tālāk optimizēt reklāmas un maksu par tām.

Ja mājaslapa ir pārdošanas vai informatīva lapa, kur vēlies ievākt kontaktinformāciju no potenciālajiem klientiem, tad šāda veida formas aizpildīšana automātiski netiks uzrādīta pie reklāmguvumiem. Šāda rīcība ir manuāli jānorāda kā rīcība, kas tiek uzskatīta par reklāmguvumu.

Sekot līdzi un izvēlēties pareizās lietotāju rīcības ir svarīgi, jo bez tām nebūs iespējams optimizēt reklāmas uz iepriekš minēto lietotāja formas aizpildīšanu vai kādu citu rīcību, kas varētu palīdzēt iegūt labākus reklamēšanās rezultātus.

3. Izvēlies pareizo mērķi reklāmas kampaņai

Pareizā mērķa izvēlēšanās ir svarīga, jo tā ir liela daļa no automātiskās optimizācijas pasākumiem, ko veic Meta platforma.
Viens no populārākajiem mērķiem reklāmas kampaņai ir pirkuma veikšana vai kontaktformas aizpildīšana, bet nav ieteicams šādu mērķi izvirzīt kampaņai, ja Facebook Pixel nav ievākti dati par lietotājiem, kas šo mērķi ir izpildījuši. 

Principā, ja esi nesen pievienojis Facebook Pixel mājaslapai un nesen uzsācis reklamēties, tad labāk izvirzi mērķi klikšķu skaita palielināšanai. Facebook Pixel optimizēs reklāmas uz klikšķu skaitu, bet pirkumi vai kontakformas aizpildīšana tāpat notiks, ja citi reklāmas elementi un kampaņa kopumā būs tam optimizēta.

Kad būs izveidojušies 50 jauni pirkumi vai kontaktformas aizpildīšanas, vai jebkāda cita rīcība, kādu vēlies optimizēt, var sākt domāt par kampaņu mērķu nomainīšanu uz šo rīcību. Tas galu galā sniegs vēl labākus rezultātus.

Campaign goal selection

Par precīzu kampaņas mērķu izvirzīšanu brīdinās Meta ads platforma.

4. Atlasi pareizo mērķauditoriju

Pareizās mērķauditorijas atlase ir ļoti svarīgs solis maksas reklāmām, jo tas palīdzēs parādīt reklāmas pareizajiem cilvēkiem, kam varētu interesēt tavs produkts vai pakalpojums.

Mērķauditoriju var atlasīt pēc interesēm un demogrāfiskajiem datiem. Demogrāfisko datu atlase ir visai pašsaprotama, tāpēc lielāks uzsvars jāliek uz intrešu atlasi.

Ir daudz dažādas intereses, ko iespējams atlasīt:

  1. Personalitātes vai influenceri, kam šie cilvēki varētu sekot;
  2. Ierīces vai instrumeti, ko šie cilvēki varētu izmantot;
  3. TV šovi vai podkāsti, kas šiem cilvēkiem varētu interesēt;
  4. Mīļākās mūzikas grupas;
  5. Ieņemamais amats;
  6. Dažādi hobiji.

Facebook ads interest selection

Ir arī vērts padomāt par konkurentu mājaslapām vai aplikācijām, ko potenciālais klients varētu izmantot.

5. Izdomā neatvairāmu piedāvājumu, neesi kā visi citi

Šis solis šķiet pašsaprotams, bet realitātē ir ļoti grūti izpildāms. Mēs iesakām padomāt par to, kā tavs uzņēmums atšķiras no citiem. Varbūt ir kāds piedāvājums, ko vari sniegt potenciālajam klientam, un iespējams tas tev prasīs vairāk laiku sākumā, bet dos iespēju tev pārliecināt šo cilvēku par to, ka tavs uzņēmums ir pareizā izvēle.

Šis solis var būt gan lielas atlaides, ja vien ir plāns, kā šim jaunajam klientam pēc tam pārdot tālāk, gan bezmaksas konsultācija ar kādu pievienoto vērtību, gan dāvana, kas nāk līdzi pakalpojumam vai produktam. Mērķis ir domāt kreatīvi un atdalīt sevi no konkurentiem kā savādāku un labāku, varbūt pat pretīmnākošāku.

Piedāvājumam jābūt pamanāmai reklāmas daļai, tas nevar būt kaut kur apraksta apakšā vai maziņš teksts uz attēla.

6. Izmanto iebūvētās automatizācijas iespējas

Šajā rakstā jau esam vairākkārt pieminējuši automatizāciju, ko sniedz Meta reklāmas. Automatizācija ir svarīgs aspekts uz ko koncentrējas Meta ads platformas izstrādātāji, lai atvieglotu darbu ar reklāmām tās lietotājiem. Tiek automatizētas tādas lietas kā:

  1. Labākās cenas sasniegšana reklāmu izsolē, izvērtējot mērķus;
  2. Dažādi ieteikumi un automātiska reklāmu optimizācija vairāk klikšķiem, pirkumiem vai citiem mērķiem (Izmantojot datus no Facebook Pixel un citiem avotiem);
  3. Automātiska virsrakstu, apraksta, attēlu un video izvēle un kombinēšana, lai nonāktu pie spējīgākās kombinācijas;
  4. Attēlu un satura importēšana no mājaslapas;
  5. Citi aspekti;

Šie automatizācijas pasākumi ļauj platformai darīt darbu, kas savādāk prasītu daudz laika. Šie pasākumi padara reklamēšanās pieredzi vienkāršāku un daudz efektīvāku.

7. Dažādas pieejas dažādiem posmiem, potenciālajam klientam atrodoties tavā digitālā mārketinga plūsmā

Ja nav pieejami pietiekami daudz datu, lai varētu sadalīt auditoriju vairākās grupās, sākumā var pietikt ar vienu auditorijas grupu, lai ievāktu nepieciešamos datus par auditoriju.

Kad ir ievākti dati par auditoriju, ļoti svarīgi ir to sadalīt vairākās grupās, lai varētu izveidot piemērotāku saturu katrai auditorijas grupai. 

Auditorijas sadalīšana varētu izskatīties šādi:

  1. Vispārīgā mērķauditorija, kura tiek iepazīstināta ar produktu vai pakalpojumu, ar uzņēmuma zīmolu, tiek runāts par problēmām, kas tiek risinātas. Šīs grupas kampaņas mērķis ir novirzīt uz saiti, kur ir vairāk informācija par produktu vai pakalpojumu, tā var būt mājaslapa, video vai kāds cits avots. Šajā solī visbiežāk neiet runa par pārdošanu.
  2. Ieinteresētā auditorija, kura ir iesaistījusies iepriekšējā reklāmā, apskatījusi mājaslapu, video vai citu avotu, kam ir pieejami dati. Šai auditorijai jau ir jācenšas pārdot produkts vai pakalpojums, pastāstot par preci un izmantojot tagad jau pazīstamā zīmola grafiskos elementus.
  3. Esošo klientu auditorija, kas ir cilvēki, kuri ir iegādājušies kādu produktu vai pakalpojumu no uzņēmuma. Šiem cilvēkiem var pārdot jaunus produktus vai pakalpojumus, tēmējot uz atkārtotu pirkumu. Pārdošanas valoda jau ir brīvāka un iekļauj vairāk ar zīmolu saistītus elementus, kas šiem cilvēkiem ir pazīstami.

8. Ko darīt, ja nav pietiekami daudz dati no mājaslapas vai aplikācijas par tās lietotājiem un esošajiem klientiem?

Gandrīz jebkurš teiks, ka reklāmas budžets jāpalielina pamazām, jāveic testēšana un optimizācija, lai saprastu, kas vislabāk strādā. Bet citreiz var gadīties tā, ka tev nav pietiekami daudz datu, lai veiktu pilnvērtīgu optimizāciju un šādā situācijā var darīt nedaudz savādāk.

Viss reklāmas veidošanas process paliek tāds pats kā vienmēr, kvalitatīvi attēli, apraksti, virsraksti utt, atšķirība veidojas budžetā, ko nepieciešams uzlikt nedaudz lielāku nekā varbūt sākumā bija ieplānots, lai iegūtu datus ātrāk un varētu veikt optimizāciju.

Šeit ļoti svarīgi ir paturēt prātā, ka šis punkts nav tikai par budžet palielināšanu un viss būs - pareizie reklāmas veidošanas pasākumi tāpat ir jāņem vērā, kas ir loģiski, bet jāpiemin.

9. Izmanto kvalitatīvu un piesaistošu digitālo materiālu, virsrakstus un saturu

Veidojot jebkādas reklāmas ir svarīgs kvalitatīvs saturs un grafiskie elementi, kas var piesaistīt uzmanību. Šis ir īpaši svarīgi digitālajā mārketingā un Meta platformas maksas reklāmās.

Saturs un grafiskie elementi atšķirsies no nišas uz nišu, ir jāsaprot, kā šādā vidē uzrunāt cilvēkus un jāsaprot niša, kurā reklamējies.
Grafiskie elementi parasti ir attēli vai ilustrācijas, kas var saturēt tekstu, bet tas ir atkal atkarīgs no nišas.

Katrā reklāmas kampaņā ieteicams iekļaut videomateriālu. Daži no populārākajiem videomateriālu veidiem, kas iekļauti reklāmu kampaņās ir:

  1. Video, kur tiek parādīts kā izmantot produktu;
  2. Klientu atsauksme vai klientu izveidots video ar produktu;
  3. Influenceru video ar produktu.

Veiksmīgai reklāmas kampaņai pēc ilgāka laika sāks pasliktināties rezultāti, šādā situācijā risinājums bieži vien ir jaunu grafisko elementu pievienošana, ko cilvēki nav iepriekš redzējuši.

10. Pārliecinies, ka mājaslapa ir optimizēta jaunajai auditorijai.

Kad kāds uzspiedīs uz tavu labi izveidoto reklāmu, viņi visticamāk dosies uz mājaslapas sākumlapu. Šai lapai ir jāpapildina reklāma un jāturpina saruna, ja to tā var nosaukt.

Pāris ieteikumi saistībā ar lapu, kur tiek novirzīti cilvēki:

  1. Poga, kas mudina veikt darbību;
  2. Iztestē dažādas sākumlapas versijas;
  3. Obligāti padari lapu telefona lietotājiem draudzīgu;
  4. Pārliecinies, vai lapa ir ātra;
  5. Pievieno lapai klientu atsauksmes;
  6. Pārliecinies, ka lapai ir atbilstošs brendings un saturs, kas sakrīt ar reklāmu.

Noslēgumā jāsaka, ka ir vēl daudz dažādi aspekti, kas jāņem vērā maksas reklāmu izveidē, visus šos aspektus nav iespējams pieminēt vienā rakstā. Advancētākās maksas reklāmu stratēģijās būtu laba ideja uzzināt ekspera viedokli ar mēs varam jums palīdzēt.

Ja tu uzzināji kaut ko jaunu un vēlies uzzināt citus veidus kā uzlabot sava uzņēmuma interneta klātbūtni, pievienojies mūsu augošajai e-pasta auditorijai nedaudz zemāk.

Fēlikss Kepšs

Par autoru

Fēlikss Kepšs, Digitālā mārketinga speciālists

Fēlikss digitālajā mārketingā darbojas jau 5 gadus. Viņš pārzin gan ilgtermiņa, gan īstermiņa mārketinga veidus un vienmēr cenšas cilvēkiem izstāstīt, palīdzēt un klientiem atrast labāko risinājumu.

Apskati pārējos rakstus